Alla inlägg under juni 2014

Av amandisj - 27 juni 2014 09:27

Äntligen är det Fredagen som jag ska passa världens finaste systerson en hel helg eftersom föräldrarna ska iväg på bröllop hela helgen.
Ny duschad och cyklat en runda med min bebis så är jag snart redo för ärende och hämta pluttisen. Ska bli så himla mysigt! Ska skämma bort honom till MAX!
Ha en fin Fredag!

Av amandisj - 26 juni 2014 14:53

Och så var det Torsdag och dags för en städ och tvättdag. Snart städat hela lägenheten. Om en stund kommer Rebecca för att grilla men så klart så ska det börja regna och åska! Vi har sådan j*kla otur med vädret, det var ju så fint för 30 min.sedan
Jaha hur som helst hann jag tillbaka från min ridtur innan det börja regna det var så himla mysigt och jag saknar det väldigt mycket! Både skritta, travade och galopperade på vår uteritt just galoppen har vi inte använt oss av på många år. Härlig känsla! Jag får väl nämna att jag trillat av så många gånger och allvarligt flera gånger så har blivit väldigt rädd så detta var ett stort steg framåt!
Funderar på att rida lite då och då så som jag gör nu är perfekt!
Nu måste jag fortsätta med städ och tvätt!

Av amandisj - 25 juni 2014 20:07

Vaknad hyfsat tidigt, åt frukost och började söka jobb så ringde telefonen och det var samma tjej som intervjuade mig för att fråga om jag kunde gå på introduktion idag.
Alltså fick jag jobbet... :D
Nu är jag helt pumpad med information och läkemedelsdelegeringsutbildning så nu är jag helt slut i huvudet. Men kul ska det bli. Efter utbildningen och introduktionen blev det en snabb vända hem till storasyster för att sätta in barnstolen till Lille pluttisen som ska vara hos mig hela helgen, mys på hög nivå! Och nu är man hemma igen.
Snart läggdags, godnatt! :)

Av amandisj - 24 juni 2014 19:11

Är det inte så att man brukar säga borta bra men hemma bäst? Det brukar kännas så i alla fall. Jag och en kompis har kommit hem från Öland i Söndagskväll och det har varit riktigt mysiga dagar fast med regn. Dumma nog som vi är så valde vi att tälta med täcken så alltså ingen sovsäck, det var cirka 10-12 grader på natten. Lärdomen blev att jag kommer aldrig mer bara ta ett täcke.
Som tur var så hade vi uppehåll på Midsommarafton och det var en väldigt rolig och trevlig dag.
Dagen innan vi åkte vann jag klubbmästerskap i Agility Novis Large är mycket glad och stolt över min duktiga flicka!
Har annars jobbat hemma på gården och idag hamnade jag på en spontan arbetsintervju och imorgon blir det en läkemedelsutbildning. Ska bli spännande och jag hoppas på att jag kan få jobbet. Har suttit lite mer än halva dagen med olika jobbansökningar och plugg inför utbildningen imorgon. Nu blir det efterlängtad kvällsmat och sen ta en lugn kväll.
Ha en fortsatt fin kväll!

Av amandisj - 19 juni 2014 12:43

Jaaaa vi vann vårt andra klubbmästerskap av tre tävlingar! Är så stolt över min fina och duktiga flicka! Ingen slalom och inget däck vilket passar oss väldigt bra än så länge.
Fick till fina framförbyten och min lilla flicka tog vartenda hinder utan några konstigheter och då var det inte så lätt bana om man har en hund som är ganska beroende av att jag visar och är vid hennes sida nästan hela tiden.
Världens finaste och bästa vovve!

Annars har vi kommit iväg på vår bilresa och är framme på campingen om ca 1,5 timme! :) Vädret var inte så bra för bara en stund sen men det har nu spruckit upp lite och är lite soligt, härligt! Får hoppas på att det håller i sig eftersom vi ska tälta.
Ha en fin helg och midsommar!

Av amandisj - 18 juni 2014 13:32

Klockan ringde halv 7 imorse dags att gå upp och förbereda sig för att mogon spinningpass. Bra pass och roligt men fick bryta efterr 5 min. svanskotan sa ifrån gö så jäkla ont till slut så jag kunde inte ens sitta kvar! Får nog ta och köpa mig ett sadelskydd. För några år sedan skadade jag svansktan riktigt ordentligt och sen gjort jag det igen vilket antagligen llid kommer följa med enmer eller mindre.

På väg hem stannande vi och handlade bullar och färska ny plockade hallon, MUMS! Efter duschen överraskade pappa med en hallon och banan tårta super god!

Har även silat mammas och pappas fläderblomssaft och den blev riktigt god.

Ikväll blir det Agility tävling nere på klubben vilket ska bli riktigt roligt, känner mig riktigt taggad ska bli super skoj så får hoppas att det går bra! Slalom, vippen och däcket behöver INTE vara med tycker jag! Om något måste vara med så hllre slalom.

nnars blir det lugnt idag är riktigt trött eftersom det kommer bl en sen kväll och tidig imorgon bitti också.

Imorgon är det dags för bilresa i minst 5 timmar, TJOHO!     


          

Av amandisj - 16 juni 2014 16:21

Blev även ett besök på stranden!       

 


 


 





Av amandisj - 16 juni 2014 08:36

Första Måndagen man är ledig på på väldigt länge. Njuter av min frukost och snart är det dags för en cykelrunda med Nova innan det blir alldeles för varmt.
Sen står målning på schemat.
Ha en fin dag! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards